آخرین اخبار : 

پرسش های متداول در حوزه مدیریت نظام فنی

سؤال(۱): اخذ گواهینامه صلاحیت شرکت های پیمانکاری و مشاوره به چه صورتی انجام می گیرد و آیا لزومی به مراجعه حضوری به سازمان می باشد؟

پاسخ: برای اخذ صلاحیت، متقاضیان می بایست با مطالعه‌ راهنمای ثبت نام الکترونیکی شرکت های پیمانکاری و مشاوره در سامانه‌ ساجات به نشانی sajat.mporg.ir و تکمیل و ارسال مدارک مورد نیاز از طریق سامانه تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرائی(ساجات) نسبت به اخذ صلاحیت برای شرکت خود اقدام نمایند. با توجه به پیش بینی های انجام شده در سامانه یادشده تمامی مراحل اخذ صلاحیت در سامانه مقدور بوده و نیازی به مراجعه حضوری به سازمان نمی باشد.

 

سؤال(۲):رسیدگی به اختلاف عوامل نظام فنی (پیمانکاران و مشاوران) و دستگاههای اجرائی چگونه می باشد؟

پاسخ: رسیدگی به اختلافات قراردادی شرکتها با دستگاههای اجرائی توسط کمیته پیمان شورای فنی استان که دبیرخانه آن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی است، انجام می پذیرد و متقاضیان به شرط آن که اعتبار قرارداد مربوطه از محل اعتبارات عمرانی باشد می توانند با دردست داشتن مستندات لازم، به دبیرخانه مذکور مراجعه نمایند. نتیجه بررسی توسط کمیته پیمان به صورت مکتوب به متقاضی اعلام می شود.

 

سؤال(۳):ترکیب کمیته نظارت شورای فنّی متشکل از چه اعضایی است و شرح وظایف آن ها کدام است؟

پاسخ: اعضای کمیته‌ نظارت شورای فنی استان متشکل از نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، استانداری، اداره‌کل راه و شهرسازی استان، اداره‌کل نوسازی مدارس استان، سازمان جهاد کشاورزی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، آزمایشگاه فنّی و مکانیک خاک استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوده و انجام بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجراء و بهره‌برداری‌شده و اعلام نظر فنّی درخصوص ارزیابی کیفی پروژه‌ها و میزان رعایت تمامی ضوابط و مقررات فنی در زمان اجرا و بهره‌برداری و مطابقت برنامه‌ای پیشرفت پروژه‌ها با موافقت‌نامه مربوطه از وظایف عمده این کمیته می باشد.

تغییر اندازه قلم متن